Nekaj koristnih nasvetov za tekače začetnike

Nekaj koristnih nasvetov za tekače začetnike
13.03.2019 AVTOR: K.R., Foto: Pixabay

Tek je resda navidezno preprosto gibanje, a zadaj je še mnogo stvari, ki jih mora vsak tekač začetnik poznati.

Narava se prebuja, z njo pa tudi tekači, ki so pozimi počivali. Prihaja pomlad, zato je tudi na tekaških stezicah moč opaziti vse več tekačev. Pomlad namreč namiguje, da kmalu pride poletje, zato se vse več ljudi odloči, da bodo poskrbeli za svoje zdravje in bolj oblikovano telo. Tek je lahko dostopen in cenovno ugoden šport, zato je tudi tako priljubljen. Vse več ljudi se odloča za tek, kar je sicer pohvalno. In čeprav mislimo, da je za tek potrebno le obuti tekaške copate in se odpraviti ven, pa temu ni vedno tako. Tek je resda navidezno preprosto gibanje, a zadaj je še mnogo stvari, ki jih je potrebno vedeti. Vsak izkušen tekač vam bo lahko povedal, da kot začetnik zagotovo delate napake. Nikar se ne ustrašite – pohvalno je, da ste se odločili za tak način gibanja, da pa bo le-ta varen in zato še bolj v užitek, pa berite dalje.

Če vam je težko začeti s tekom, je v tem članku za vas nekaj nasvetov: Kako začeti s tekom?

Začnite s hojo

Če niste ravno 'v formi', se nikar ne zaženite na dolgo razdaljo ali s hitrim tekom. Telo morate navaditi na gibanje, zato na začetku tek kombinirajte s hojo.

Delajte vaje za moč, gibljivost in stabilizacijo

Tek je hitro gibanje telesa, pri katerem niso dovolj le mišična moč in kondicijska vzdržljivost. Pomembno je tudi, da poskrbite za vse mišične skupine, gibljivost in stabilizacijo, da bo telo lažje prenašalo napore. Dobre vaje za moč so opisane tu: Vaje za moč s katerimi lahko izboljšamo rezultate pri teku. Mnogo dobrih vaj najdete tudi v zavihku 'Trening'.

Dobri tekaški copati

Da bo vaše stopalo stabilno, tek pa lahkoten, potrebujete dobre tekaške copate. To ne pomeni, da morate kupiti najdražje ali najbolj prestižno znamko. To pomeni le to, da ni dobro, da tečete v starih športnih copatih, ki ste jih leta nazaj uporabljali za v dvorano. Nove tekaške copate kupite glede na svoj lok stopala in glede na teren, po kateremu tečete. Več o tekaških copatih: Kaj morate vedeti o tekaških copatih?

Spremljanje napredka

Če nimate športne ure, si na telefon nastavite katero izmed aplikacij za tek, da boste lahko spremljali svoj napredek. Ne pravimo, da se morate s številkami obremenjevati, pravimo le, da bo spremljanje ure in kilometrov dal občutek, da ste vedno boljši, kar bo povišalo vašo motivacijo.

Počitek je ključen

Mnogo športnikov ima na dni, ko se ne trenira, slabo vest. Dejansko pa je dan za počitek tudi nekakšne vrste trening. Telo namreč potrebuje regeneracijo. Počitek telesu omogoči, da nabere novih moči, v miru regenerira mišice in zato ste naslednji dan še močnejši.

Oprema

Za tek oblecite primerna športna oblačila iz materialov, ki vpijajo vlago. Oblecite se glede na vremenske pogoje (kmalu boste dobili boljši občutek za to). Ključe shranite v žep, telefon prav tako (ali pa kupite torbico, ki se ovije okoli roke ali pasu), da boste nemoteno tekli. V članku 'Da bo tekaška oprema zdržala dlje' preberite, kako skrbeti za opremo, da bo le-ta zdržala čimdlje.

Tek naj postane navada

Lažje vam bo, če boste tekli redno. Tek naj postane navada. To ne pomeni, da morate vsak dan preteči 10 kilometrov. To pomeni le to, da naj vam to, da greste migat ven na svež zrak, pa četudi le za 10 minut, postane navada.

Teorija je pomembna

Kot omenjeno, se tek zdi lahek šport: obujete športne copate in pričnete teči, kajne? Temu ni tako; pomembno je imeti nekaj znanja teorije. Žal večina tekačev to ugotovi šele, ko je prepozno: po poškodbi. Kako načrtovati treninge, kako se prehranjevati, kako se pravilno gibati in kako se izogniti poškodbam; vse to je pomembno. Zanimive in strokovne članke, najdete v revijah Tekac.si.

Intenzivnost teka stopnjujte počasi

Ne glede na to, ali je vaš cilj, da se udeležite tekaške tekme, ali bi radi svoj rezultat močno izboljšali, ali pa ste le tekač, ki počasi teče le za svojo dušo; slej kot prej vas bo tek zasvojil do te mere, da boste hoteli teči dlje in hitreje. A to je potrebno storiti počasi, po svojih zmožnostih in predvsem s pametjo. Ključno je tudi ogrevanje. Vaje, s katerimi se boste dobro pripravili na tek

Poslušajte svoje telo

Pri teku morate poslušati svoje telo. Brezglavi tek prinese poškodbe. Nič ni narobe s tem, če se malo ustavite, kadar ne morete več ali kadar čutite bolečino. Bolečine v sklepih jemljite resno in jih tako tudi obravnavajte. Nekaj nasvetov, kako lahko preprečite poškodbe, v članku: Ste tekač začetnik? Tako lahko preprečite poškodbe

Zadajte si majhne, dosegljive cilje

Na začetku si nikar ne zadajte cilja, da boste pretekli polmaraton. Začnite z majhnimi in dosegljivimi cilji.

Pazite na prehrano in hidracijo

Pomembno je, da jeste zdravo, raznoliko in uravnoteženo. Telesu morate zagotoviti dovolj tekočine in hranil: vitaminov, in mineralov, da bo proces teka nemoteno stekel. Če boste v telo vnesli veliko predelane hrane, sladkorjev in konzervansov, bo telo delovalo slabše. V zavihku 'Prehrana'boste našli mnogo koristnih vsebin.

Video:

Značke: Trening
Ključne besede:
Nasveti za začetnike
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ